Posts

Showing posts from January, 2016

AZAM "Aku nak KURUSSSSS!!!!!"

Image
Assalammualaikum dan selemat sejahtera,

sejak masuk tahun baru ni, aku nampak ramai yg letak azam mereka nak kurus.. dan ada juga bawa azam nak kurus tu dah bertahun-tahun.. tapi masih tak capai.. jadi untuk peristiwa yang macam ni.. aku ada sedikit pendapat la untuk kita ubahkan sikit azam ni.. jadikan lebih bermakna.. kalau tak dapat capai sasaran 100%.. 30% pon jadi la bagi untuk permulaan..

ok.. selalunya bila kita tanya orang-orang yg comel ni apa azam baru mereka.. selalunya kata nak kurus la.. tapi kurus yang macam mana.. mereka pon tak tahu.. jadi apa kata kita letak kan AZAM kita lebih spesifik dan realistik.. contohnya "Azam tahun ni nak turunkan 10KG.." hahaha.. apa macam? boleh capai tak setahun turun 10 KG?

Bila dah ada target macam tu, jangan terus pulun buat nak cepat-cepat.. apa kata kita buat sikit-sikit.. contohnya, 3 bulan pertama kita target turun 2KG.. 3bulan seterusnya jadikan 4KG.. 3bulan sebelum terakhir.. jadikan kepada 8KG.. dan 3bulan terakhir jadi…

Photoshoot tema piknik...

Image
Assalammualaikum... Apa khabaq semua.. hahaha.. untuk kali ni, aku nak share pengalaman aku buat photoshoot dengan kawan-kawan. Tapi jangan anggap gambaq lawa la.. sebab aku pon baru nak belajaq cara nak tangkap gambaq ni..
Mula-mula aku target 3 orang ja yang pi.. mesti la aku, tokey tudung.. dengan model kan.. haaa... macam gambaq kat bawah ni...
dari kiri: model bidan terjun, tokey kecik, abang hensem. Kalau ikutkan aku, yang tu ja yang pi. Tapi disebabkan geng opis ni sporting dan suka lepak ramai-ramai, maka terjadi la satu event piknik bersama-sama di hari cuti. Haaaa.. ambik kau, siap semua bincang nak bawa makanan apa pi sana. Eh, lupa pula nak bagitau tempat kami rancang ni kat mana. Kami buat dekat Taman Tasek Perdana, Kuala Lumpur sebab dekat dengan semua orang walaupon model tu duk Putrajaya. Lepas ni boleh la aku cuba untuk belajar lagi, terima kasih la pada yang join. Nanti kita buat lagi event lepak-lepak. hehehe.. ada lagi yang tak dak dalam gambaq.. pi mana habis pon t…

Belajar Bergambar di Putrajaya 3 January 2016

Image
Assalammualaikum,

Di awal minggu tahun baru ni dapat juga aku buat aktiviti sendiri untuk belajar ambil gambar. Bukan apa, dah lama sangat aku tak pegang kamera, jadi nak tangkap gambar pon rasa kekok(tak tahu betul ke tidak ejaan) ja.. macam biasa aku akan berlatih dekat TAMAN BOTANI, PUTRAJAYA. Kebetulan hari yang aku p tu.. ada sekumpulan adik-adik ni tengah berpiknik.. jadi memohon bantuan mereka la untuk aku berlatih.. Alhamdulillah.. mereka pon sporting, jadi aku yang agak gelabah ni pon cuba la tangkap gambar mereka..

Nasib baik mereka ni happening juga, jadi tadak la masalah sangat aku nak communication dengan mereka. Belon tu tinggal yang tu ja, yang lain aku rasa dah meletup sebelum aku p dekat mereka.
Yang ni aku cuba untuk dapatkan gambar yang muka semua jelas, tadak yang blur.. rasanya ini satu ja yang jadi macam ni.. yang lain semua tak jadi.

Dekat sini la aku belajar, mungkin aku kena belajar banyak lagi sebab hasil yang aku tangkap masih belum puas hati. lagipun aku b…