Posts

Showing posts from 2011

MaRi BeRjOgGiNg

Image
kali ni kita nak bincang pasai kesihatan sikit la ek... huhuhuhu... mesti la tentang aktiviti berjogging... anda suka ker berjogging ni.... susah jugak la nak dapat kawan-kawan yang suka berjogging ni... selalu nya bila ajak ja untuk berjogging.. macam-macam alasan la diaorang akan bagi... contohnya... 
"alamak... hari ni aku ada kerja la.." " tak per la... jogging la dulu.. kalau sempat nanti aku join la.." "aku macam tak sihat ja hari ni.."
banyak lagi la alasan kalau tak nak berjogging.... huhuhu... bukan nak paksa kamu-kamu itu untuk berjogging... tapi ingat... kalau badan tak bersenam... lemak-lemak akan terkumpul... maka jadi la obesiti.... nanti kita cerita panjang lagi tentang bagusnya berjogging ni ek.... huhuhuhu... beli kasut sebab nak jogging.. kalau tak jogging jugak... tak tahu la... kuikuikuikui....

Kembali Semula

Image
dah lama rasanya xupdate blog ni... huhuhuhu... apakan daya... bz dengan kerja... dulu xpala xkerja lagi... boleh la mengupdate blog sesuka suki.... huhuhuh... insyaallah dengan adanya P14G ni.. boleh la rajin sket online... bukan apa... bila dah ada benda sendiri... jadi rasa macam senang ja nak guna kan... huhuhu... tidak la asyik nak kena tebalkan muka ja nak meminjam.... kuang.. kuang... kuang.... apa-apa pon... berjumpa lagi kita buat kali ke......... urrmmm..????? berapa ek... hahahhaa.... lupa la... daaaaa.....

CaBarAn BeKeRjA....

Image
hai... dah lama xupdate blog ni....
huhuhuhu... maklum la... malas sikit semenjak 2 menjak ni....
kali ni nak cerita tentang kerja...
dulu masa mula-mula belajar... selalu pikir nak kerja la sebab nak duit sendiri kan...
bukan aku ja rasa macam ni... semua orang macam tu kan...
sebab malas nak minta kat mak atau ayah...
selalu kalau minta bukan dapat penuh pon...
pastu mula la rasa tak puas hati...
nak minta duit sikit pon tak boleh.....
huhuhuhu... pada hal kita tak tahu... bukan senang nak mencari duit...
tapi bila aku dah besar ni... baru aku tau apa itu perasaan mencari rezeki...
bukan senang kita nak mencari rezeki.... patutnya aku bersyukur sangat sebab dulu minta duit kat umi...
umi bagi... ish3... insaf aku buat seketika....
masa mula-mula aku dapat tawaran kerja... huh... tak tahu la nak cakap macam mana...
dah la 1st interview... dapat pulak... memang rezeki aku kat situ... Allah dah memang tetapkan aku akan bekerja di tempat orang... bukan tempat aku sendiri... supaya aku d…

nyanyian kemeja...

hahahhaa... satu hari tu bila balik dari kelas terus buat kerja pelik-pelik...
iaitu menyanyi dengan tiba-tiba,... hahahhaa...
dengan lagu semerah padinya...
pemain gitar import...
aku pon menyanyi dengan lagak seorang artis terkenal...
hahahaa...
tapi masalahnya... teruk la...
hahahaha...
nasib baik aku tak pernah pergi mana-mana ujibakat...
kalau tak... mesti dah kena halau... hahahhaa... apa-apa pon...
janji happy... hahahahhaa....

Sebuah Cerita Bahagia dan Kecewa

Didalam sebuah Taman Hati, tinggallah Bahagia didalamnya. Bahagia sangat sukakan keindahan, lalu dihiasinya Taman hati itu dengan keindahan dan kecantikan. Dulunya Taman Hati itu hanya sepi, sunyi dan gelap tapi kini Taman Hati itu telah berubah menjadi sebuah Taman Hati yang indah dan cantik. Ramai yang datang melawat dan bermain bersama-sama Bahagia di dalam Taman Hati itu. Bahagia juga telah mendapat teman-teman baru iaitu Gembira dan Suka. Mereka selalu menghabiskan masa bersama-sama dan bermain bersama-sama di dalam Taman Hati itu.


Pada suatu hari, datanglah Kecewa untuk menumpang di Taman Hati tersebut, Bahagia yang merasa kasihan melihat Kecewa telah mempelawa Kecewa untuk tinggal bersama-sama didalam Taman Hati tersebut. Namun begitu, kelakuan Kecewa yang suka merosakkan Taman Hati tersebut tidak disenangi oleh Bahagia, Gembira dan Suka, lalu mereka telah berbincang untuk menasihati Kecewa. Apabila mereka menasihati Kecewa, Kecewa berasa sungguh marah lalu memaki hamun Bahagia,…

twiet2.. tweit2.. msg masuk... msg masuk...

Image
hahahhaa.... apa macam... best tak tajuk kat atas... kali ni aku sendiri pon dah pening... nak tahu kenapa.... sikap sosialiti aku dah semakin terhapus.... oooHHH.... tIdak la... mengapa ini semua harus berlaku... apakah ini semua kerna diriku... lalala~~~ hahahaha... ternyanyi la plak... huhuhuhu... jangan marah... baru aku perasan sekarang ni aku dah jarang mesej dengan orang... waaahhh... berlainan lansung dengan diri aku yang dulu....

sekarang ni sebulan tak topup masih boleh tahan lagi baki kredit lama... pergh... boleh ka macam tu..? tepuk dada.. tanya selera...eh... tak suka.. tak suker.. hahah(bunyi KL sket) tukar la sikit kan... tepuk perut tanya selera... hahaha... itu makan la jawabnya... kuang3... hurm... kalau ikutkan masa sekarang ni... aku hanya mesej dengan beberapa orang saja... aku pon tak tahu kenapa sekarang aku dah tak suka mesej ramai orang...(jangan cakap aku dah jatuh market) hahahaha... kalau tak salah aku la... 4 orang jer la yang aku mesej pon... hehehee...




keliru--meliru---terliru

Image
urrmmm... serelah sekian lama aku tak tulis blog.... kesibukkan semasa belajar di sem akhir ni banyak kesabaran yang diperlukan.... huhuhu... skema tak ayat..? pergh... ok la... kali tak skema lagi... urm... apa ek tajuk kat atas tu... hehehhee.. aku pon tak tahu sebenarnya.... kadang-kadang kita ni selalu keliru dengan apa yang kita hendak buat, apa yang kita nak putuskan dan apa yang kita perlukan....
berbalik kepada cerita keliru ni la kan.... perasan tak yang kadang-kadang kita sukar nak buat pilihan or keputusan... sebab kita keliru dengan apa yang akan terjadi... haaa... adakan... hehehe... tambah-tambah lagi kalau soal hati... semua orang kata pernah... kuikuikui(gelak sopan OK)
hurmmmm.... daripada keliru la kadang-kadang kita akan buat keputusan yang agak tepat... sebab kita tak dapat berfikir dengan baik... bukan waras... hahahaha.... seboleh-bolehnya... kita fikir sehabis baik sebelum kita buat apa-apa keputusan, bukan nak marah ni... tapi just nak bagi naihat la kepada kawan…

CiNtA PeRLuKaN PeNgOrBaNaN

Image
Ya Allah Ya Tuhanku... sesungguhnya aku hanya insan yang lemah....

yer... aku hanya insan yang lemah... yang tidak mampu untuk melawan dengan perasaan aku sendiri... kasih sayang dan cinta aku... aku sendiri yang tewas.... ini bukan aku cerita tentang kisah SEMBILU yang pernah popular dulu... juga bukan HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH antara cinta HUSSIN dengan CIK NIN... tp tentang diri aku sendiri... tp ini bukan salah sesiapa... aku tak nak orang fikir begitu... kita mungkin pernah alami atau pernah terdengarkan bila putus cinta punya situasi terjadi... akan ada orang nak tahu cerita.. ayat dia macam ni...
"sabar la awak ek... siapa yang salah ek.." "ini semua salah dia.. saya tahu.. awak memang tak salah" "cuba cerita betul-betul.. apa salah dia buat?"
dan macam-macam lagi la...
urm... perlu ka kita tahu siapa salah siapa tak... kalau memang tiada jodoh macam mana... bukan salah dia nak sayangkan orang lain... kita kena lihat diri kita macam mana... mungkin ada…

MERAH atau HITAM

Image
hehehe... selama ni  tak perasaan la plak barang-barang aku warna semua sama kaler ja... hehehehe... lepas beli satu... satu... beli satu... satu lagi... sampai la dah jadi banyak... baru rasa macam ada yang tak kena ja... rupa-rupanya... warna barang semua hampir serupa.. hahahaha.. atau serupa ja semua... adoi... dulu cakap minat warna biru... kenap tiba-tiba banyak barang merah dan hitam ni... heran dan pelik betul la... kompius ni... patutnya biru dengan hitam ka... hehehe... apa-apa pon... merah ada kenangan aku dengan DIA... hehehe.. yang aku tak akan lupakan sampai bila-bila... RED is HOt... kuang3...

~~MaJLis PeRsAnDiNgaN~~

Image
hehehe... best tak tauk kat atas... bukan saya yer yang bersanding... tapi abang long la.. hehehe... maljis ni diadakan pada hari sabtu lepas... 5 FEBRUARI 2011.... haa... best la tempat dia... majlis ni untuk pengantin lelaki dan perempuan... mereka buat sekali... meriah ooo.. hehehe..... pagi-pagi lagi aku dah kena bangun awai... hehe... nak kena p ambil FAZURA lagi... pastu terus p ke JITRA... kat KELAB GOLF... dewan DCCG... hhehehe...

waaaa.... cantik kan pelamin dia... serba putih lagi tu.... kalau pandai... cuba teka pengantin pakai warna apa... jeng... jeng... jeng.... hehehe.... nak tahu ker... kejap ek.... huhuhu....

tudia..... MERAH MENYALA OH JANTUNG KU.... lalalala~~ hehehe... menyanyi plak dia.... apa macam... bak kata FAZURA... "merah la baru nampak naik kaler tu bila pelamin kaler putih..." yerla makcik oooii... saya tak pandai nak susun-susun kaler ni... hehhehehe... kalau pengantin dah merah... mesti ada jgk la orang lain yang pakai merah kan... hehehe....

teng…

cake cHoCoLaTe....

Image
hehehe... SELAMAT PAGI... kali ni nak cita pasai kek ni.. bukan cara-cara nak buat kek... sebab saya mana reti nak buat kek.. hahaha.. makan tu pandai la... kek ni ada orang yang berikan... thankz yer... huhuhu.... tak sangka dapat kek sebelum balik bercuti haritu... sejarahnya bermula apa bila saya dapat mesej(tak ingat sangat mesej tu macam mana.. lebih kurang la... huhuhu)..............

HP 1 : saya tengah buat kek ni... awak nak tak..? HP 2 : nak3... HP 1 : saya tengah buat ni... nanti sebelum pukul 12 saya beri kat awak yer... HP 2 : ok2... boleh jer....
PUKUL 12..... kring... kring... kring.. (bunyi handset)..... kring... kring... kring..... kring... kring... kring..... masih tidak terjawab.... kring... kring... kring...... alamak... saya dah tertido... sory ek... hahahaha...
7 PAGI.... HP 2 : awak sory... saya tertido.. hehehe... HP 1 : takper2... HP 2 : japg saya dah nak balik... huhu HP 1 : awak ambil sekarang boleh kek tu..? HP 2 : alamak... saya tengah bersiap nak balik sekarang(padahal tak…

MARI menari....

Image
oh yeah... mari kita semua berhibur.... huhuhu... kali ni menari plak... banyak kan aktiviti kami orang... kuang3... jangan jeles... kali ni FAKULTI PENGURUSAN MAKLUMATatau IM telah mengadakan hari bertemu pelanggan... hehhee.. tarikhnya 26 January 2011... hurm... apa yek cerita menarik kali ni..? nak tahu ker.? kuang3... baca la kat bawah ni...

ini masa mula-mula nak cari tempat untuk berlatih.. huhuhu.. mana ek sesuai..? tahu tak..? mesti la kat BK atas... huhuhu... tahu ker BK mana.? tak payah tahu la.. rahsia... hehehe.... masa mula-mula tengok wan menari... ALAMAK... BOLEH KER NI NAK BUAT..? huhuhu... tak pernah-pernah menari pon sebelum ni(kecuali I-REC II) huhuhu...

haaaa... ini tengah praktis ni... 1,2,3,4,5,6,7,8..... jangan malas-malas yer... semua kena kira masa... tengok nad... comel kan... hahahaha....
waduh... ini aku punya team... hensem gila r semua ni... kuikuikui... jangan jeles yer orang lain... 2 orang pahlawan bersama 3 serikandi puncak... hehehe...
ini yang pelik... …

GaBaI PuNyA SuNgAi....

Image
haaa... inilah barisan artis-artis yang berjaya ke final... hehehe.. artis-artis habukz... hehhehe.. gurau-gurau jer... ini gambar masa kami orang pergi makan kat tasik idaman... malam sebelum ke sungai gabai... hehehe.. malam tu nak p tido umah cik salmah(salbiah)... sebelum p tido... kena la isi perut dulu kan... jadi kami pon singgah la kat tasik idaman untuk makan... meriah sungguh yer... memang happening la malam ni... huhuhuhu.... nak dijadikan cerita... cerita apa ek..? teruskan la membaca yer... huhuhu..

hahaha... apa macam.. tengah jalan pon mau ambik gambar jgk.. memang tak boleh nak kata apa la ngan geng-geng ni... pantang sua kamera... hehehe... ini bukan kereta rosak tau... ini kami tengah menunggu kereta lagi satu datang... bak kata pepatah SAMBIL MENUNGGU AMBIL GAMBAR.... heehehhee... salah la... SAMBIL MENYELAM MINUM AIR... ini baru betul... hehehe... alang-alang dah tunggu tu kan... jadi kena la bergambar... aku bawak keta kancil tu... hehehe....


masa ni tengah nak ambi…

MeNiPu----> TeRtIpU----->DiTiPu

Image
hai.. kembali lagi kali ini... huhuhu... tajuk sama ja... semua tu ada kaitan dengan tipu... urm... kali ni nak kongsi sikit pasai tipu-tipu ni... hehehe.. dari doktor pakar SHUKRI... kuang3... AMIN... mudah-mudahan la yer...


MENIPU urm... ini yang orang suka buat... hehehe.. MENIPU... sebab apa buat? itu hanya orang yang menipu saja yang tahu kan... entah la.. kalau dia kata dia cakap betul.. kita bukan tahu dia tengah menipu... hadoi... susahkan macam ni.. kenapa kita masih mahu menipu yer sedangkan orang dah letakkan kepercayaan kat kita... dan kita sendiri yang minta untuk percayaan kita.. tapi still nak menipu... kalau ada sesapa tahu jawapan dia.. kongsi-kongsi la bersama.... hehehe..

TERTIPU ini kategori macam mana plak ek... hehehe... aku nak cita pon xpandai sangat... tapi kadang-kadang orang  yang menipu akan cakap macam ni la kan.. "bukan sengaja nak tipu".. ini kot maksud tertipu... urmmmm..? tertipu..? boleh ka..? menipu dengan tidak sengaja... aik..? hebat pulak ek…

formspring.me

Tanye jer la apa2 pon... http://formspring.me/ceehedi

L>E>LA>K>I (barang yang wajib ada)

hai..  salam kembali... post kali ni aku nak kongsi sikit apa yang aku terbaca kat majalah RAPI yang dibeli oleh kawan aku(TAAT).. aku pon xtau la edisi ke berapa.. main baca ja(nampak ada atas meja).. aku minat dengan muka surat 77.. dia cita apa yang barang lelaki wajib ada.. hehehehe... jeng.. jeng.. jeng... meh kita hurai satu persatu...

SUT haaaa... ini yang best ni.. mahai kot.. tp ok la kan.. beli sekali boleh pakai banyak tahun.. lagipon bukan kena pakai hari-hari... majlis-majlis tertentu ja.. itu pon yang formal.. kalau dah ada kira ok la kan.. bila ada majlis ja.. xsusah-susah nak kalut(kelam-kabut) p cari.. apa lagi.. jom la kita p tempah sekarang.. hehehehe...

KASUT & TALI PINGGANG HITAM
untuk yang ni.. ok la... tali pinggang hitam aku dah ada... tp macam kena beli baru ja.. sebab dah lama kan.. mesti cari yang terkini.. betol x.? hehehe.. kasut plak.. adoi... macam mana ek... kasut hitam.... kena cuba cari ni.. bukan apa.. dalam buku tu cakap... barang ni dapat membantu…