Posts

Showing posts from 2010

GoOd oR NoT

Image
Alhamdulillah...
akhirnya tamat jgk Latihan Intensif Bakal Komander haritu... walaupon post ni baru ja kluar sbb aku malas sket.... hehehehe... sekarang dah rajin sket nak menaip ni... ok2.. berbalik kepada isu LIBK.... urm... agak-agak la.. apa yang aku dapat masa LIBK tempoh hari... pengalaman yang penuh makna bagi aku... hehehe.. sebab aku ni suka menilai orang... jadi masa LIBK ni la aku cuba menilai  dan bekerjasama dengan komander-komander...

Baru aku tahu ek.... kadang-kadang kita tak nampak perangai sebenar seseorang tu bila kita tak pernah bekerjasama bersama-sama... bila dah kerja sekali... kita dapat tahu... ada yang selama ni kita sangka buruk... sebenarnya baik.. tapi yang kita sangka baik.. sebenarnya buruk... tp ada jgk yang kita sangka buruk tetap buruk... hahahaha...

Aku disini nak mengucapkan taniah la kepada semua komander yang terlibat... bukan senang kita nak jaga BK-BK ni... penat jgk otak ngan badan... macam-macam yang kita lalui... dan aku MINTA MAAF andai aku …

~~Dompet oh Dompet~~

Image
adoi... bleh jadi gila aku dibuatnya... macam mana la bleh hilang... tak pernah-pernah jadi macam ni... dugaan ni... nasib baik la dapat bersabar lagi.... dah la macam-macam ada dalam dompet ni... kalau hilang nak kena g buat balik semua-semua tu... aku la cuai sangat ni.. kenapa tak tau... macam-macam hal la... tima kasih la kat budak-budak ni yang tolong carikan:-

FARIS FIA BUKHARI
ini la dompetnya.. huhuhu... jangan la hilang lagi... waaa...

LIBK KeMbALi...

Image
WOW... hehehe... xsangka kan... masa cepat btl berlalu.... dulu... masa sem 1 nak masuk sem 2... aku p LIBK.. untuk jadi komander... sekarang... sem 5 nak masuk sem 6.. aku p jgk LIBK... tp sebagai seorang komander.... macam-macam pengalaman akan aku sampaikan dekat BK-BK nnt... aku harap LIBK kali ni dapat lahirkan KOMANDER-KOMANDER yang bagus... aku tahu banyak bakat-bakat baru yang ada... peluang ni aku akan cuba kutip sebanyak mana pengalaman masa LIBK ni... hehehe.. nampak macam seronok kan... tapi jangan fikir nak seronok jer SHUKRI oooi... usaha kena lebih dan jangan berkira masa melakukan kerja... niat ikhlas penting... TERIMA KASIH jugak kepada KAK D(DIYANAH SULAIMAN) sebab memberi nasihat berguna... dan kawan-kawan intake 43 iaitu :- TAAT FARIS KEOWN AISYAH
IDA
NANI
SEHA
CHIDOT
AIRIN MELL(bersara) SUYA(bersara) FARAH(bersara) doakan semoga aku selamat dari kena tembak banya-banyak... hahaha... support me from behind yer semua... AKU SAYANG KORANG SEMUA.... hehehe...
agak - agak la ka…

WaJaH BaRu...

yea... akhirnya... berwajah baru jugak blog aku ni.... terima kasih jgk kepada MELLISA... sbb membantu saya... hehehhee... waa.... teruja tambah seronok ni.... xlupa jgk kepada JANNAH ASILA ISHAK sbb pernah membantu saya jgk.... SAYANG KORANG... hehehe...

MaRi MendAki

Image
hehehe... saja ja nak bagitahu hari tu aku g panjat bukit kat belakang puncak tu... dah lama aku xbersenam... tiba-tiba TAAT ajak p naik bukit plak.... dia cakap dah dekat 5 sem kot... tp xnaik2 lagi... maka bermula lah kisah kami berdua naik ke bukit itu....

haaa... tgk... muka dua2 orang dah macam apa lagi... yang taat cakap lutut ngan kaki dah nak tercabut... aku plak jangan kata la... jangtung nak meletup pon ada.... penat dia... hanya tuhan saja yang tahu... heheehe... tu la... dah lama sangat xbersenam... huhuhu... lepas ni kena p jogging selalu la sebab nak kena jaga stamina... hidup sihat... amalan kita.. hhehehe....

indahnya alam ciptaan tuhan ni kan... kita patut rasa bersyukur dengan segala rahmat yang dikurniakannya.. bukan senang nak dapat keadaan macam ni... itulah lumrah kehidupan... kadang2 kita dapat apa yang kita nak... tapi kadang ada jgk kita xdapat... tp masih ada benda yang kita xjangka kita akan dapat... kita dapat...

ala TAAT ni... orang nak bergambar... dia pon n…

AwAk........

Image
kalau awak ada terbaca blog ni...
saya harap awak memahami perasaan saya...
inilah luahan hati saya...
maafkan saya...

AWAK...
saya tahu saya xpandai untuk romantik...
awak perlukan orang yang pandai romantik..
saya xpandai awak...
saya cuma dapat bagi bunga masa awak dapat anugerah dekan..
saya hanya tahu mengucapkan perkataan "i love u" di teling awak masa saya ajak kapel..
hanya bunga api di langit jadi tanda masa itu..
maaf awak... saya xpandai untuk romantik...

AWAK...
saya tahu saya xdak masa untuk awak...
awak perlukan orang yang ada masa untuk awak...
saya hanya dapat bawa awak pergi makan saja...
saya cuma dapat bawa awak pergi penang saja..
saya cuba untuk beri masa saya dekat awak...
sebab tu saya usaha sampai dapat pergi langkawi dengan awak...

AWAK...
saya tahu saya xsempurna untk awak....
saya cuma ada hati yang hanya sayangkan awak saja...
saya hanya tahu cintakan awak saja..
dan saya telah cuba buat yang terbaik utk awak saja...

namun....
semua itu mungkin belum…

bye n97... welcome SATIO..

Image
bye n97.. baru pakai seminggu.. hehehe...

warhhh... kejap ja pakai n97... rindu pon ada jgk... hehehe... tp nak buat macam mana kan... dah minat sony lebih sket dari nokia.... huhuhuhu.... tp mmg dugaan la malam tu masa nak g ambik SATIO ni.... dekat nak sampai dah boleh plak tayar pancit.... kena tolak la plak... hehehehe.... pastu kena berlari2 ke SHELL... nampak macam org tgh ganti tayar... skali bukan daaa.... penat siot... tggu punya tggu... membe bagi no phone tukang tukar tiub.... apa lagi.. CALL la... hehehe... dia cakap 30 minit lg sampai.... tggu la dekat SHELL tu... tb2 tukang tiub CALL... alamak... moto dia plak buat hal tgh jalan... hahaha... dugaan2... dia cakap tambah lagi masa tggu tu yer... hehehe... tgk la muka faris tu... dah penat sangat tu... huuhuhu.. akhirnya sampai jgk la tukang tiub ni.. igtkan nak kena tido kat SHELL tu dah... huhuhu... habis RM25 aku tukar tayar moto... hbs ja selesai.. apa lagi... memecut la balik ke PUNCAK... tgh jalan boleh plak si FARIS b…

AKu KemBalI..

waahh... dah lama ek xupdate blog.. masa xmengizinkan plak... hehehe.. insyaallah lepas ni mungkin rajin sket la nak update2 ni... tgk blog orang lain macam bez ja duk update2... hehehehe.. tapi kalau xdak tu.. kira kemalasan melanda diriku... memandangkan aku dah kembali ni... bagi la hadiah apa2 ker... komen2 ker... huhuhuhu... tggu la cerita2 terbaru yer..

--InGatLah AsAl UsUl Mu--

Image
"Shukri.... nanti kalau dah pergi tempat orang.. jangan lupa diri, ingat balik dari mana kamu datang... nilai siapa diri kamu.."

Urm.... ayat macam ni membuatkan aku percaya, selagi kita tidak lupa siapa diri kita, kita akan terus dapat berpijak di bumi yang nyata... tapi... kenapa aku rasa orang yang aku kenal ni dah lupa ek... mungkin sebab aku xsebijak dia kot... mmg ramai yang cakap bila kita masuk U... macam-macam akan berubah... persekitaran, pemakaian, kelakuan dan hati... dulu bila aku nak masuk U, ada yang pesankan aku.. nanti bila disana jangan la berubah hati plak ek... aku pegang ayat tu... tapi kenapa jadi sebaliknya..? aku tertanya-tanya diri aku ini... apa salah aku..? sebab kerana aku sibuk..? bukan sengaja aku nak menyibukkan diri... tapi aku ada tugas yang perlu diselesaikan... aku xdapat jadi macam orang lain dimana masa luang mereka terlalu banyak... hinggakan aku kadang-kadang jeles dengan mereka...

ingat balik dari mana kita datang, mungkin ramai yang ket…

~~iNdAhNya PeRkEnAlAN pErTaMa~~

Image
bestkan bila kita mula-mula dapat berkenalan dengan orang...daripada pengenalan pertama ni la kita akan terus menjalinkan hubungan persahabatan..tapi ada juga daripada pengenalan pertama ini... mereka terus jalinkan hubungan percintaan..walau apa pon cara.. kita semua akan mengalami perkara ini... ada suka.. ada duka...Masa mula-mula berkenalan.. kita akan rasa kemanisan dalam perkenalan itu..kita akan mula tahu siapa mereka...kita akan cuba memahami mereka..dari situ la kita akan mengenali mereka...xsusah utk memulakan sesuatu perkenalan..tapi sukar bila hendak mengekalkannya...dalam hidup yang dah tua ini..macam-macam aku dah alami detik perkenalan...ada yang kekal..ada yang putus..tetapi aku tetap ingin mengekalkan semuanya..walaupon diri ini xmampu...ada banyak yang aku ingat masa mula2 berkenalan dulu..hehehehehe...

berkenalan masa dalam pasukan...
sama-sama masuk pasukan yang sama... walaupon sebelum tu dia awek orang..hehehehe... macam mana boleh sangkut ni.. tapi aku bukan peram…

habukz tayangan perdana...

Image
ini adalah geng2 yang terlibat untuk menjayakan tayangan ini...


yea... yea... Akhirnya berjaya jugak kami buat tayangan ni..alhamdulillah..hasil berkat kerjasama semua orang..kita dapat buat yang terbaik..mungkin dengan ini kita akan dapat pengalaman yang berharga..kita dapat mesra dengan lebih rapat antara kita...jadi untuk budak2 is222 batch boss..caiyok2..kita usahakan untuk sampai ke singapore..amin..
keadaan sebelum bermulanya tayangan....

geng-geng pengumpul tiket..huhuhuhu..

mari2.. kami menjual makanan disini..
sambil menonton sambil makan2...
sedap...
masak sendiri ni..
hhuhuhuhu...


PeRkHAwInAn HafEz RaMlAn

Image
pasangan pengantin baru


waaaa.....
dah kawen apit...
huhuhuhuhuhu..
dulu kecik2 lagi....
rasa macam sekejap ja semua ni berlalu....
daripada zaman sekolah dulu.....
sekarang dah kawen.....
yang paling bez...
kawan2 semua balik...
huhuhuhuhu...
bukan senang nak balik...
dah la kena main curi2 ja nak balik..
hehehe....
apa2 pon apit...
kami sentiasa mendoakan yang terbaik untuk hang...
besala kan... bila kawan bahagia...
kami semua pon tumpang gembira..
cepat2 la dapat baby yer..
hahahaha..