Posts

Showing posts from 2009

^^aDiK BeRaDikKu^^

Image
one hepy family




arini macam nak cita ttg budak-budak ni la....
rasanya kami ni dah macam adik beradik dah...
apa-apa pon mesti la aku ni yang sulung...
dah aku paling tinggi kan...
nak kata apa lagi......
mari la sini nak perkenalkan budak-budak ni.....



bawah sket dari aku...
ini nama diberi Hairy....umur sama aku...tapi dia muda bulan dengan aku....dia ni bagus.... pandai menjaga ibunya n kakaknya..sesapa yang nak ngorat leh ambil borang yer...aku kenal hairy dari sekolah rendah lagi...bez kawan dengan dia...sama2 sporting... hepening...mmg bagus la budak ni...hahahaha....bleh buat menantu ni kalu ada makcik2 nak buat jodoh untuk anak dia....hahahaha...mmg berbaloi... berbaloi-baloi...





ini namanya pisau kontot(filem p.ramlee) huhuhuhu...xdak la...nama dia ni syaufiq... hitam itu menawan adalah sesuai untuk dia.....hahahaha.... jangan main2... ramai yang sayang tu....aku mula kenai masa aku form 4...kami rapat sampai sekarang.... family dia macam family aku..fmily aku macam family dia....huhuh…

--KeJatUHan EmPayAr--

Image
setelah sekian lama....
akhirnya putera menngalami kesukaran dalam hidupnya...
empayar yang dibinanya telah diserang...
ramai rakyat-rakyat telah terbunuh...
putera cuba untuk melawan musuk-musuh itu..
namun kekuatan empayarnya belum cukup kuat untuk menewaskan musuh-musuh itu..
putera tidak mampu untuk terus berlawan walaupun telah mencuba pelbagai cara..
disaat itu, putera telah mengalirkan air mata yang sangat berharga...
namun putera tetap menyumbunyikan kesedihannya itu daripada rakyat jelata kerana tidak mahu rakyat turut bersedih...
putera yang telah hampir berputus asa dan mahu menyerah..
telah diselamatkan oleh raja dan permaisuri negara Kolonga...
Mereka telah menghantar pahlawan untuk menyelamatkan negara putera..
putera sangat berterima kasih kepada raja dan permaisuri itu...
Malah mereka juga telah menyatakan bahawa mereka telah menganggap putera seperti adik beradik...
putera yang dalam keadaan sedih itu melihat empayarnya telah musnah sama sekali...
bagai padang jarak padang terkukur.…

Hati Aku Lagi

Image
Aduh... saketnya...
kecian hati aku ni...
aku pon xtahu lagi macam mana nak pujuk hati aku ni...
bila agaknya semua ni akan berakhir ek...
bila aku cuba beri kasih sayang..
kenapa dia xtahu nak hargai langsung...
aku ni mungkin tempat persinggahan saja kot...
hati aku kan senang saja nak disakiti...
parut yang lama pon belum dapat disembuhkan lagi...
dia beri luka yang baru pulak...
kenapa ek..?
apa yang dia fikirkan tentang aku ek..
fikir aku ni tiada perasaan kot...
senang-senang ja nak buat macam ni kat aku...
kalu xsuka...
jangan la cakap sayang....
benda tu boleh melukakan hati orang.....
percayalah cakap aku ni...
jangan buat aku macam ni ek..
aku ada hati...
aku ada perasaan jgk...
aku hanya manusia biasa....

ApA LaGi EK...?

Image
entah la....
kali ni aku hilang dengan kata-kata....
aku tak mampu untuk berkata-kata lagi....
apa yang aku rasa penting dalam hidup aku....
dah hilang....
aku dah tak mampu untuk menggapainya lagi.....

dengan terciptanya lagu ini...
belum tentu aku dapat menggapai bulan kembali...
aku hilang dalam lena...
aku lemah dalam jaga...
bulan teruskanlah menyinari hidupku....

lagu ni tak dak tajuk lagi...
sebab aku baru ja buat...
tapi lirik macam budak-budak la....


Didalam hidup ini
ku mengenali kamu sayang
membawa aku
kepada kamu
akan kubahagiakan kamu
walau dengan caraku ini
menyintaimu
dengan hatiku
aku takkan melupakanmu
aku takkan meninggalkanmu
aku sangat menyintaimu
kerna kau didalam hatiku
jangan kau meninggalkan aku
pergi jauh dari hatiku
jangan kau mengucap benci
kerna ia menyakit hati
jangan kau mengucap benci
kerna ia menyakit hati



lagu ni baru ja dicipta...
jadi memang la xberapa nak bagus..
sebab aku bukannya terer sangat nak buat semua2 ni..
cuma ini ikhlas dari hati aku...
sekian..
terima kasih....

????BeRTuNanG..????

Image
ni la muka budak2 yang nyibuk kat majlis tunang org...

adoiai...
aku dah semakin dewasa rupanya...
dulu ingat lagi masa kecik2...
duk main kat kampung...
sekarang semua dah besar panjang..
makcik aku pon dah bertunang...
huhuhu...
tinggal kami 3 orang ja belum lagi...
sapa yang bertunangn dulu la agaknya...
aku pon xpasti...
aku ni lambat lagi kot..
masih mencari siapa yang sayang dan sanggup bersama aku..
xkira dalam keadaan senang atau pon susah...
dah la aku sentiasa sibuk.....
doakan aku yer....
amin...


tengok la...
muka aku pon sechomel mereka ini..
macam mana la nak bertunang... huhuhu... nnt orang igt bawah umur plak..
huhuhuhu..
cute jgk ek aku ni..
kalu masuk pertandingan msti aku dah kalahkan budak2 ni...
huhuhu...
tapi apakan daya...
usia menghalang segala2nya..
huhuhuhu...
jangan jelez.....





waaaa... beznya bila bertunang ek..
dapat hantaran lagi tu..
huhuhu..
nnt apa la aku nak bagi kat bakal isteri aku ni...
xkan la nak bagi handphone kot..
huhuhu...
xpa2...
bagi ja apa2 pon kan...
janji ikhlas dari hati...

KeM AkAuN DaN Hs

Image
antara watak utama kem kali ini..


kem lagi..
huhuhuhu...
penat jugak ek kem ni...
rasa macam nak tercabut pinggang ni...
tapi kem kali ni bez jugak la...
rasa macam btl pegang watak utama..
huhuhu...
dah mula nak riak ni..
apa2 pon.. terima kasih la kepada komander-komander yang membantu...
bukan senangkan nak turut serta untuk kem...
banyak kerja lain nak dibuatkan..
sebab tu aku begitu menghargai komander-komander yang turut serta....
terima kasih banyak..
terutama senior aku la..
mat radi awang senik...
tq bro....
kalau la macam ni punya kem..
banyak kali pon boleh..
huhuhuhu...


tidak... xnak balik lagi.... nak duduk sini...

alamak... nampak gayanya aku yang xnak balik..
hahahaha..
nampak sangat kem aku kali ni best....
apa-apa pon aku tetap hepy walaupon kadang2 rasa sedih....
tapi bagi aku dapat bagi ilmu yangberguna kat pelatih-pelatih cukup bermakna bagi aku...
hehehee..
bukan senang la nak bagi ilmu percuma kat orang..
alamak..
terkedekut la plak aku ni..
huhuhu..
xdak la..
bagi sesapa yang kena marah and ma…

KfC di 4A12.....

Image
1... 2... 3... MulA


org lain baru baca doa... taat dah melantak... sebab tu dia menang... hahaha..


huhuhu... ini pertandingan makan kfc kat umah..... orang cakap makan bagi kenyang...
tapi ini makan xigt dunia punya orang... hahahaha..... jadi inilah antara peserta2 yang masuk bertanding makan kfc.... huahuahauha....


taat
jumlah ayam=4 ketul
jumlah air=5 cawan

alikan
jumah ayam=1 ketul
jumlah air=2 cawan

al-shukri
jumlah ayam=1 ketul
jumlah air=2 cawan

shukri
jumlah ayam=1 ketul
jumlah air=2 cawan

radi
jumlah ayam=1 ketul
jumlah air=2 cawan

fazlan
jumlah ayam=1 ketul
jumlah air=1 cawan

faris
jumlah ayam=1/2 ketul
jumlah air=1 cawan



aku lawan makan ngan alikan...

hahahaha... pemenangnya mesti la taat... dah nampak sah2 pon... faris tgh on diet.... sbb tu kurang makan... dah kurang berat badan 10kg... hahahaha.... makan jangan tak makan...


tgk faris.. minum air jer... diet...

7 Sebab si jejaka tampan masih single

Image
aaaaaa.... saja ja nak menjerit.... hahahaha...
sebab ada dapat benda baru nak dikongsikan bersama... huhuhuhu....
mari la baca tentang lelaki... jejaka tampan still single... huhuhuhu...

sebab 1
Terlalu jual mahal.....
ini la masalahnya.. jual apa la mahal2... xkan la nak kena tunggu harga diskaun kot.. hahaha.... tunggu sampai diskaun 50%... tapi kadang2 bukan nak jual mahal... tapi xdak orang yang nak... terima jer la kan... huhuhu...

sebab 2
persepsi sukar didekati....
ini lagi satu... kita ni punya la ramah dan mesra alam lagi.... boleh dia pikir susah nak didekati.... ish3... xpatut2... bukannya nak makan orang pon... sama2 makan nasi jugak.... hehehehe... tapi mesti la takut kan kalu nampak pendiam ja... huhuhuhu.... sokong2...

sebab 3
maintenance tinggi....
mana ada... pakai pon lebih kurang sama jugak... kadang2 nampak ja mahal... tapi beli kat pasar malam jugak... hehehehe... kadang2 pompuan takut sebab nak kena beli hadiah mahal2... xperlu risau.... biarlah murah pon... janji ikhlas d…

**segalanya tentang aku**

Image
hehehe... poyo betul la cover cd... tapi ok la jugak kan...bukan senang nak buat...isi dalam dia pon ok jugak......

huhuhu..... sekarang dah dapat wat cd baru...dalam cd ni ada la lagu-lagu yang baru...main sendiri siot...hehehehe....contohnya macam "lagu Aku"...."Farhana","anak","pupus", "tanpa" ngan macam-macam lagi la... tapi ini ciplak la..tapi main gitar sendiri la.... huhuhuhu....dulu wat tajuk segalanya tentang kamu....tapi sekarang dah wat yang baru... segalanya tentang aku....ok jugak la kan.... boleh la jugak hilang boring... hehehe....





cd ni dah nak buat dari dulu lagi...
tapi xcukup masa...
lagi pon sekarang pon dah ada banyak lagu yang dimainkan..
jadi boleh la burn dalam cd tu...
luar pon dah nampak cantik..
dalam dia mesti la lagi cantikkan...
hehehehe....

----ReSearCh---

Image
adoi.....
letih-lEtiH....
minggu ni saja dah 4 ari keluar.... penatnya.....
tapi xpa...
kena la belajar.... hehehehee....
kali ni cerita tentang research plak.......
ari jumaat ari tu kena p buat research kat SIRIM...
waaa...
bez la... kerjasama yang diberikan begitu bez....
lepas habis kat sana.... kena pegi plak research kat SPR...
sama jgk... dua-dua tempat bez.... kitaorang enjoy sangat...
staff-staff sangat ramah dan banyak beri maklumat.....


staf-staf kat SPR




lepas tu terus g alamanda...
huhauahuaa...
budak-budak pompuan la ni......
dah la aku ja sorang-sorang lelaki.........
dengan tujuh budak pompuan plak tu.......
penatnya.....


inilah mamat yang keseorangan....
hahahaha....
penat betul la nak layan budak-budak ni....
hehehehe.....

inilah sebahagian budak-budak itu...
huhuhuhu....
macam-macam betul la...
pantang nampak kamera.......

bergambar tepi kolam plak...
hehehehe......
last skali p berbuka kat kfc....
kemudian balik kolej...sampai dalam pukul 9 lebih...
esok tu ada test plak...
adoi...
pening---pening.…

....IsTaNa SaNgKuT...

Image
"cepat.. cepat... buat benteng... ombak datang...."
huhuhuhu....
hairy menjerit macam tu la bila kami buat istana pasir kat tepi pantai....
kami bersama-sama buat istana pasir...
kami beri nama istana sangkut.....
sebenarnya ada pengertian dalam maksud ni...
hehehe...
dari apa yang boleh kita lihat dalam kehidupan...
membina istana ni macam kehidupan kita....
susah payah kita bermula nak bina kan kebahagiaan dalam hidup....
bina benteng la... ombak datang la...
ala.. macam bercinta jugak la..
nak ja bahagia dengan pasangan masing-masing kan...
disamping tu ada banyak dugaan yang datang... jadi bina la benteng supaya nak jaga hubungan tu....
bila musnah sket istana tu... kita bina balik tempat yang runtuh..
haaa...kan lebih kurang sama ja kan.....


usaha buat istana sangkut.....



berjaya... cantik kan....


akhirnya bila kita sanggup berkorban dan bersusah payah... insyaallah kita dapat capai kejayaan walaupon penat dan lelah yang dilalui sungguh memeritkan. dengan kepritan ini lah dapat dijadikan…

Study... Study... Pening....

Image
Aaaa.....
penatnya....study jer keja...xpa2...tinggal lagi 3 semester ja lagi.... nnt dah habis boleh balik kampung....tido jer...
hahahahaha....tenangkan fikiran.....kena la study kalau nak keputusan pon cantik kan...hehehehe...caiyok2...
aku boleh buat punya la.....

aku keliru

orang cakap.. bila kita rindukan seseorang... tgk la bulan...
nescaya orang tu pon rindukan kita...
tapi....
aku selalu melihat bulan dan rindu sangat kat si dia...
tapi dia tak rindukan aku pon...
boleh percaya ka dengan kata-kata tadi tu ek....
kalau boleh....
mengapa dia tak rindukan aku... sedangkan aku sangat rindukan dia...
selalu aku lihat bulan...
sampai bulan pon dah menyampah..
huhuhu...
itu la orang cakap..
bila ada disisi... selalu tak nampak...
tapi bila dah tiada... pandai-pandai la pikirkan ek....

kawad... kawad....

Image
waaaaa..... kawad kaki sudah kemari....
mari la kita berkawad...
hahhaha.....
penat siot....
tapi xpa......
benyak benda bleh belajar dari situ....
bukan senang nak disiplin kan diri.....
mungkin dengan adanya kawad ni...
hidup lebih disiplin sket.....
rasanya memang betul la orang cakap....
badan beruniform ni dapatmembentuk disiplin...
xbanyak pon...
sikit tetap ada.....
jadi sesiapa yang join tu....
jangan la berdendam kalau kena marah....
enjoy yer....

LaGu AkU...

Image
oh, ku tak pernah merinduimu sebegini
merindumu sepenuh jiwa dan hati,
kucuba untuk melupakan tapi tak berdaya,

sebelum kau pergi meninggalkan diriku,
kuingin memberitahu engkau sesuatu,
kumencintaimu hingga keakhirnya,

kuinginkan mu jadi kasihku,
agar kita satu.....

pabila ku membukakan mataku,
kulihat engkau didepanku,
pandang kemata dan kau lihat... love love love,

dengarlah lagu dan nyanyi bersamaku,
oh kenanganku kembali,
dan akhirnya kaukan berkata loved loved loved loved loved.......



huhuhu...
nyanyi la lagu nih...
bagus untuk kesihatan...

SaHaBat

Image
bukan senang untuk memiliki kawan-kawan yang selalu berada disamping kita..... ada yang hanya untuk mengambil kesempatan sahaja.... kawan diwaktu senang lebih mudah untuk dicari dari kawan diwaktu susah... adakalanya untuk mendapat seorang kawan yang baik memakan waktu bertahun-tahun lamanya... persahabatan yang telah dibina atas satu perasaan ikhlas untuk berkawan akan membawa kebahagiaan yang tidak terhingga didalam kehidupan... kawan-kawan juga penting didalam hidup kerana merekalah yang selalu bersama-sama kita.... terima kasih kerana menjadi kawanku......