Posts

Showing posts from May, 2013

Jadi Artis rakaman kejap ler.. hehehe..

Image
haaaaa..
kali ni nak bagitau korang dah berkawan dengan artis..
aku la tu.. kenapa?
tak percaya ka? hahahaha...
biasa kalau kena berlakon jadi doktor.. bukan selalu dapat kerja macam ni..
habis ja latihan bomba haritu, ingatkan tamat la sudah semuanya..
rupanya ada lagi kerja.. kena berlakon untuk video education tentang kebakaran..
ingatkan senang ja berlakon ni.. Fuuhhh... susah gila ooii...
sehari suntuk duk kat IJN sebab nak berlakon jer...
penat dia jangan cakap la... letih habis satu badan ni...
huhuhu... tapi apa-apa pon dapat pengalaman baru..
bukan  senang nak jadi arits kejap.. hahaha...
ini la antara watak-watak yang berlakon...

 ada bakat jadi doktor tak? hahaha..
 "kena lari macam ni" kata bro tu..
 lari yana.. lari... Apppiiii..
 ini pesakit.. tak nampak sakit pon...
 tunggu babak yer.. huhuhu
 bila nak sampai babak aku ni... mengantuk oooii...
 malunya nak berdiri depan kamera.. belakang pon jadi la.. huhuhu
 ketuk sampai pecah.. tak nampak ni.. kena atas lagi berdiri…

"cuti-cuti Wesak"

Image
Assalammualaikum dah salam sejahtera,
memandangkan hari ni masih lagi bercuti, apakah aktiviti yang anda lakukan ?
mana nak tahu, bawak keluarga berjalan-jalan ker..
hehehe..
atau sama ja kita, lepak-lepak kat rumah mencari idea,
idea? hahaha.. dalam mimpi kot cari..
sambil layan mata tu..
boleh la tido terus..
kuang3..
apa2 pon selamat bercuti la yer...
yang pulang ke kampung tu..
selamat pulang ke KL balik yer.. jangan malas2 tau..
huhhuhu... ngantuknya...
tido pon sodap ni...
zzzzzzzzzz....

BoMbA.. NeNg NoNg NeNg NoNg..

Image
Rumah terbakar panggil bomba.. bomba datang berlumba-lumba..
zaman kecil dulu selalu nyanyi lagu tu.. hehehe.. tapi sekarang susah la nak dengar... bila nama kena hantar untuk kursus bomba.. aduh.. penat pula nak join.. tapi nak buat macam mana.. dah nama pun ikut arahan.. jadi paksa relakan hati jer la.. hahahhaa... mula-mula pon dah  kantoi.. ingatkan hari isnin pergi.. tiba-tiba pukul 12.. baru tau kata hari ahad yang kena p.. pukul 2 pula tu.. bayangkan la kelam-kabut macam mana.. mula-mula pi.. aku tak kenal pon sapa yang join ni.. bayangkan la macam mana nak buat.. tiba-tiba nama kena petik jadi KK... tahu ker KK tu apa? hahaha.. Ketua Kursus ler... hahaha.. tanjat titew.. dah seminggu pula kursus ni.. berat juga latihan yang bomba jalani.. baru aku tahu perasaannya macam mana.. hehehe.. yang sayangnya.. masa kat sana.. aku tak bawa DSLR aku.. aiyok.. ruginya... tapi masa dah buat kat IJN.. aku bawa la DSLR aku... antara paparan yang menarik... lihat la dibawah ni.. hehehe..
bi…

"Rohani" dalam etika bekerja..

Image
Assalammualaikum,
harap-harap semua baik-baik belaka la yer..
hehehe..
hari ni nak bercerita sikit apa yang aku dapat masa kena panggil dengan Puan besar..
huhuhu..
banyak yang aku peroleh dengan cerita dia kali ini.
dalam perancangan dia yang akan datang..
dia nak kami terlibat dengan aktiviti surau yang ada dalam IJN ni..
dari sini la dia menekan aspek "Rohani" tu..
katanya kita kekurangan rohani dalam diri..
sebab kita akan banyak bergelendang di tepian.
bila difiirkan.. betul juga katanya..
jika kita penuhkan diri kita dengan rohaniah yang baik..
kita tidak akan cuba untuk ponteng kerja..
kita tidak akan cuba untuk curi tulang..
kita tidak akan cuba untuk kutuk orang..
kita tidak akan cuba untuk jatuhkan orang..
kita tidak akan cuba untuk busukkan hati..
kita tidak akan cuba untuk ambil peluang keatas orang lain..
dan banyak lagi la..
dari sini mari kita renungkan kembali apa yang kita lakukan ditempat kerja..
ada orang suka cara mudah untuk naik pangkat..
apa yang ada a…

penambahbaikkan blog ni.. hehe..

Image
peningnya tengok coding ni.. dah xpaham macam dulu.. hehehehe..

Assalammualaikum dan salam sejahtera, kalau tengok blog ni haru biru... biasa la tu.. tengah duk nak bagi nampak baik sikit.. hehehe.. tengah cuba macam-macam ni.. dah lupa coding-coding lama.. pening kepala nak baca balik... huhuhu.. apa-apa pon.. semoga ceria-ceria selalu.. Zzzzz.. eh salah pulak.. jangan tido.. kerja rajin-rajin yer..
huhuhuhu..

Akhirnya "Ceehedi Production" aku menjadi kenyataan.. telah officially berdaftar...

Image
Alhamdulillah,
syukur aku, bukan apa... sejak dari kecik aku menggunakan "ceehedi"
apa saja yang berkait dengan aku.. aku akan letak kan "ceehedi" sebagai lambang..
sekarang, segala-galanya telah tercapai apabila aku dah berjaya daftarkan nama "Ceehedi Production"
langkah demi langkah akan aku susunkan agar lebih maju setapak demi setapak kehadapan..
aku harapkan doa-doa kalian yang akan memajukan aku..
agar dapat menajadi anak melayu yang berjaya..
Yeaaaayyyy.... dapat jugak.. hehehee...
sekarang kena lebih kuat bekerja la shukri oooii.. hehehe..