CiNtA PeRLuKaN PeNgOrBaNaN

Ya Allah Ya Tuhanku... sesungguhnya aku hanya insan yang lemah....


yer... aku hanya insan yang lemah... yang tidak mampu untuk melawan dengan perasaan aku sendiri... kasih sayang dan cinta aku... aku sendiri yang tewas.... ini bukan aku cerita tentang kisah SEMBILU yang pernah popular dulu... juga bukan HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH antara cinta HUSSIN dengan CIK NIN... tp tentang diri aku sendiri... tp ini bukan salah sesiapa... aku tak nak orang fikir begitu... kita mungkin pernah alami atau pernah terdengarkan bila putus cinta punya situasi terjadi... akan ada orang nak tahu cerita.. ayat dia macam ni...

"sabar la awak ek... siapa yang salah ek.."
"ini semua salah dia.. saya tahu.. awak memang tak salah"
"cuba cerita betul-betul.. apa salah dia buat?"

dan macam-macam lagi la...

urm... perlu ka kita tahu siapa salah siapa tak... kalau memang tiada jodoh macam mana... bukan salah dia nak sayangkan orang lain... kita kena lihat diri kita macam mana... mungkin ada yang kita terlepas pandang... aku pon sama juga macam tu...

bagi aku... kasih sayang aku dan cinta aku... untuk tengok dia bahagia dan gembira... memang aku nak dia gembira dengan aku... bahagia dengan aku... tapi.. kalau aku tak mampu untuk membuat dia rasa macam tu... dan dia lebih bahagia dan gembira dengan orang lain... aku kena terima... dan aku redha.. aku rasa itu lebih bermakna kasih sayang dan cinta aku kat dia... memang la hati kita akan sakit dan sedih... tapi jangan lupa... jodoh kan ditangan tuhan....

jangan kita p lakukan perkara yang akan membahayakan diri kita plak... itu bukan untuk selesaikan masalah... tapi akan menambah masalah ada la... cuba fikirkan balik... kalau kita jadi teruk-teruk macam tu... ada dia akan ambil peduli tentang kita... JANGAN MEMINTA CINTA DENGAN SIMPATI... DAPATKAN CINTA DENGAN KASIH SAYANG... mungkin ini ayat yang terbaik untuk mereka-mereka yang suka dapatkan cinta dengan simpati... hmmmmmm....

sekarang... aku pon tak tahu apa keputusan aku yang terbaik... aku bukannya seorang yang pandai dalam bab cinta... selalu fail... dari dulu... sampai sekarang... jadi aku tak boleh salahkan mereka-mereka ini... sekarang aku dah sedar.... tak perlu kita fikir tentang kesalahan yang mereka lakukan... tapi fikirkan tentang apa yang telah aku salah lakukan... perbaiki diri agar menjadi lebih baik...

sekarang aku kena bangun... bangun dari terus jatuh ke lubang yang lebih dalam... tuhan tak kan memberi dugaan kepada orang yang tak mampu untuk hadapinya... bangun SHUKRI... pandang hadapan... buat yang terbaik untuk semua orang... YES... AKU MAMPU... AKU MAMPU... yakin dengan diri sendiri... walaupon meja ni dah basah dengan air mata aku... huhuhu.. (lelaki juga berhak untuk menangis)

Comments

  1. hidup tak selalunya indah..tak jugak slalu derita.. semuanya adalah motivasi untuk diri. buang yang keruh ambil yang jernih. semua soalan ada jawapan, semua yg trjadi ada sebab tersendiri.. chill..

    ReplyDelete
  2. salam, ayat2 motivasi yg tinggi, saya suka.

    ReplyDelete
  3. hidup ney umpama gula-gula... kadang2 masam, manis dan masin... so nikmati lah setiap rasanya...

    ReplyDelete
  4. thankz semua yang komen yer....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tempat Syiok - Bangi Sentral Syurga para Hijabster!!

Idea untuk kerja sambilan/part time di Malaysia

Pesanan 1: Tanpa sedar doa tiada duit