CaBarAn BeKeRjA....

hai... dah lama xupdate blog ni....
huhuhuhu... maklum la... malas sikit semenjak 2 menjak ni....
kali ni nak cerita tentang kerja...
dulu masa mula-mula belajar... selalu pikir nak kerja la sebab nak duit sendiri kan...
bukan aku ja rasa macam ni... semua orang macam tu kan...
sebab malas nak minta kat mak atau ayah...
selalu kalau minta bukan dapat penuh pon...
pastu mula la rasa tak puas hati...
nak minta duit sikit pon tak boleh.....
huhuhuhu... pada hal kita tak tahu... bukan senang nak mencari duit...
tapi bila aku dah besar ni... baru aku tau apa itu perasaan mencari rezeki...
bukan senang kita nak mencari rezeki.... patutnya aku bersyukur sangat sebab dulu minta duit kat umi...
umi bagi... ish3... insaf aku buat seketika....
masa mula-mula aku dapat tawaran kerja... huh... tak tahu la nak cakap macam mana...
dah la 1st interview... dapat pulak... memang rezeki aku kat situ... Allah dah memang tetapkan aku akan bekerja di tempat orang... bukan tempat aku sendiri... supaya aku dapat rasa macam mana susahnya untuk mencari rezeki... agar aku tahu hargai setiap perkara yang aku lakukan untuk mendapatkan rezeki...
segala-galanya pon bermula...
aku dapat kerja kat IJN... institut jantung negara... betul-betul tengah KL....
bayangkan la aku mana ada sapa-sapa kat situ...
nasib baik la aku ada abang kat puchong....
aku tumpang rumah dia....
setiap pagi k.long yang akan hantar aku sampai LRT bukit jalil....
hari 1st aku p kerja... dah la hari 1st bulan posa...

 lrt ni la aku duk naik pagi-pagi

adoi... dugaan tu.... aku main naik ja LRT tu.... pastu turun stesen Hang Tuah....
naik pulak Monorail.... bersempit-sempit aku naik... sampai la stesen Chow kit..

lepas lrt.. monorail ni plak...
 
mengikut perancangan... aku kena jalan kaki dalam masa 30 minit untuk sampai ke IJN...
tapi aku tengok jam dah pukul 8.30 pagi... aiyok.. masuk kerja 8.15 pagi....
apa lagi... trus call bob datang ambik... nasib ada bob... apa lagi... sampai pejabat pukul 8.45 pagi la.. hahaha... orang selalu cakap,, jangan lambat hari pertama kerja... tapi aku seminggu kerja lambat datang... pergh... terbaik kan... hahahaha... malu dengan bos jangan cakap la... kalau boleh aku nak tinggal ja muka aku kat rumah.... memang dugaan la... mana taknya... aku pagi-pagi 6.30 pagi dah keluar rumah... tapi tetap sampai 8.30 pagi... lambat lagi... aiyok... kalau ikut kan penat.. dah lama aku berhenti kerja... balik kerja kat kedah.... tapi kita sebagai manusia... tak boleh cepat putus asa... Allah tak uji umat dia kalau kita tak mampu untuk hadapinya... sekarang aku dah tahu macam mana susahnya bila kita bekerja... rasa macam nak belajar balik ja... huhuhuhu... bila belajar.. nak sangat bekerja... hahahaha..... akhirnya pada hari jumaat yang lalu... aku dah dapat id kad... yeay... dah jadi pekerja rasmi ni... huhuhuhu...

dulu duk berangan nak ada... sekarang dah betul-betul ada... syukur pada mu Ya Allah...

sekarang aku teruskan kerja aku di IJN... huhuhu... jangan mudah mengalah... rezeki aku disini... jadi aku kena terus kuat untuk mencari rezeki... mungkin ada hikmahnya... apa-apa pon... SELAMAT BEKERJA... ngee~~

Comments

  1. rezeki bulan puasa:) slamat menempuh alam pekerjaan syuk..pasni bleh la kumpul duet tuk kawen plak :)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. safiah: bab nak kawen tu lambat lagi la...

    laetitia: habukz kita sentiasa dalam ingatan...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts