2014.. Azam baru atau hanya bawa yang lama...

Alhamdulillah,

sempat juga menjejakkan diri sehingga 2014, jadi apa penambahbaikkan yang ada didalam diri ini jika nak dibandingkan dengan tahun lepas. Jika nak menanam azam, dapat ker aku follow azam aku tu sebab tak pernah aku berazam.. hehehe..

Untuk tahun 2014 aku kena la ubah diri aku ni menjadi lebih baik dari tahun sebelumnya. Pada tarikh 1/1/2014 adakah sama apa yang aku buat pada 1/1/2013 atau lebih teruk lagi..

kadang-kadang masuk tahun baru ja azam kita tulis depan orang macam-macam dan bagai-bagai, tetapi selang ja dua tiga hari, lupa la nak buat dan tertangguh sampai bertahun lamanya. Bila masuk tahun lagi satu, pasang lagi azam baru sedangkan yang lama pon tak tercapai.

Tak salah nak punyai azam jika kita sendiri dapat disiplinkan diri untuk mencapainya. bukan tulis azam dekat media sosial hanya semata-mata nak bagitahu semua orang azam kita, tapi tak pernah nak jayakannya.

Ada juga yang letakkan azam yang diri sendiri pon tak mampu nak mencapainya, hanya semata-mata nak orang semua tahu azam dia sangat hebat. Jangan sampai azam tu hanya tertulis disitu jer. hehehe..

Apa kata kita berubah menjadi lebih baik dari semasa ke semasa, bukan hanya letakkan azam pada hujung tahun awal tahun. Semoga kita dapat menjadi lebih baik dari sebelumnya.

Selamat Tahun Baru semua, semoga kita memperolehi kejayaan diatas usaha, doa dan tawakal kita kepadaNya.

Daaaaaaa... hehehe...

Comments

Popular Posts