CiNtA Oh~ CiNtA..

sukanya kita bila berbicara tentang cinta.. tetapi cinta itu memerlokan banyak kesabaran..
bukan senang nak mengharungi perasaan cinta.. orang yang tabah juga kadang-kadang akan terjatuh juga apabila gagal dalam bercinta... sedar tak sedar.. telah banyak cinta yang kita lalui dari kita kecil sehingga kita besar.. suka kan.. boleh buat senyum sampai ke telinga kalau teringat tentang cinta..

zaman sekarang ni seolah-olah kita perlu untuk bercinta.. kalau tak.. kita akan rasa kekurangan dari orang lain..
bagi diri kita.. "saya perlu ada bf atau gf".. dah macam sesuatu benda yang perlu dah sekarang.. hehehehe.. biasa la.. benda seronok..(yeker?) hahaha..

kadang-kadang kita tengok budak-budak sekolah bercinta.. dah macam suami isteri dah.. punya la kemaruk dalam bercinta.. hehehe..(aku budak baik dulu)... tak salah nak bercinta.. tapi perlu ada tahapnya.. jangan masa mula-mula bercinta dah level high.. takut nanti bila dah lama.. mula la rasa jemu dan bosan.. biar kita bermula dengan perlahan-lahan.. sekurang-kurangnya banyak lagi idea yang dapat dikeluarkan.. hehehe..

tak salah kalau kita nak bercinta.. tapi jangan jadikan cinta tu sebagai penghalang untuk kita berjaya.. terlalu kalut sangat bercinta sampai kita abaikan pelajaran dan kehidupan kita.. semata-mata nak memenuhi nafsu cinta tu.. bak kata-kata dalam filem 7 petala cinta..(aku tak tengok tau)... "cinta bukan melemahkan tapi menguatkan"

dengan cinta kita boleh jadi lebih baik.. tak semestinya kita akan gagal kalau kita bercinta.. contohnya.. kita boleh sama-sama berkongsi pendapat.. belajar sama-sama... mengadu untuk lepaskan tekanan.. dan boleh jadikan inspirasi untuk mencapai masa depan yang cemerlang.. huhuhu...

p/s: kalau nak berkongsi pendapat tentang cinta dan bertukar-tukar idea.. boleh la tinggalkan pesanan atau mesej.. sama-sama kita menjadi lebih baik.. hehehe...(hajat nak jadi kaunselor cinta..)

Comments

  1. mase bercinta mesti indah kn..tipu la kalau tak indah.bertambah indah bila hari2 ucap "I love U" "I miss U"..woohh, ayat wajib..sampai terfikir, sekadar ucapan je ke atau dari dasar hati???

    ReplyDelete
  2. biasa la.. setiap saat semasa bercinta amat bermakna dan akan merasai keindahannya setiap masa.. apa yang pahit semuanya rasa manis.. huhuhu

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts