L>E>LA>K>I (barang yang wajib ada)

hai..  salam kembali... post kali ni aku nak kongsi sikit apa yang aku terbaca kat majalah RAPI yang dibeli oleh kawan aku(TAAT).. aku pon xtau la edisi ke berapa.. main baca ja(nampak ada atas meja).. aku minat dengan muka surat 77.. dia cita apa yang barang lelaki wajib ada.. hehehehe... jeng.. jeng.. jeng... meh kita hurai satu persatu...

SUT
haaaa... ini yang best ni.. mahai kot.. tp ok la kan.. beli sekali boleh pakai banyak tahun.. lagipon bukan kena pakai hari-hari... majlis-majlis tertentu ja.. itu pon yang formal.. kalau dah ada kira ok la kan.. bila ada majlis ja.. xsusah-susah nak kalut(kelam-kabut) p cari.. apa lagi.. jom la kita p tempah sekarang.. hehehehe...

KASUT & TALI PINGGANG HITAM
untuk yang ni.. ok la... tali pinggang hitam aku dah ada... tp macam kena beli baru ja.. sebab dah lama kan.. mesti cari yang terkini.. betol x.? hehehe.. kasut plak.. adoi... macam mana ek... kasut hitam.... kena cuba cari ni.. bukan apa.. dalam buku tu cakap... barang ni dapat membantu untuk disesuaikan dengan semua jenis pakaian...

KEMEJA PUTIH
kemeja puuuutttiiiihh.... urrmmm... alamak.. xpernah ada... baju sekolah dulu ada la.. hehehe.. tp dia cakap ini wajib ada dalam almari.. adoi... baju kemeja macam mana nak p cari ni... putih-putih... dimana kau putih... kena ada sekurang-kurangnya 2.. yang berkualiti tau... bukan cetak rompak punya.. hehehehe...

JAM TANGAN
ini yang susah ni.. aku dah la jenis susah pakai jam tangan.. tapi jam tangan ni la penarik daya seseorang lelaki... adoi.. bajet dalam rm250 untuk jam.. ok x..? jenis apa ek yang sesuai dengan aku ni yang lasak... fikir-fikir....

JEANS
haaa... ini msti ada punya la.. hehehe.. tapi macam nak beli lagi... yang stail-stail punya... bila orang tgk... boleh cair... cair apa.. itu yang kita xtahu.. pakai jeans ni nampak santai sikit.. tu yang best... pompuan pon pakai jeans jgk... nampak clas gitu kalau kena dengan gayanya... feeewwwiiitt...

MINYAK WANGI
ini dulu dah ada... skrg ja malas beli... bukan apa.. kalau ada kira nak pakai ja... payah btoi... hehehe... minya wangi apa yang best ek.. tolong cadangkan.. nak p beli ni... jom2...

T-SHIRT
yang terakhir adalah t-shirt.. sebab sesuai la dengan jeans kan.. jenis santai ja... xla serabut sangat... untuk lelaki la.. kalu boleh xpayah la ada logo atau jenama baju tu besar2.. huduh weh.. bukan aku cakap.. buku ni cakap ok... hahaha.... beli ja kat pasar malam.. yang simple ok... not serabut2... boleh beli banyak-banyak... hahahahaha...

apa macam.. ok x..? ada sapa-sapa yang boleh tolong aku untuk semua ni.. jom... bajet dalam rm1000 cukup x..? aku perlukan pertolongan ni... nak beli semua-semua tu... peeeellliiisssss.... nanti lepas aku beli barang-barang... kita kongsi lagi yer... hehehe... selamat bershopping.. bukan pompuan jer yang perlu shopping ok... daaa....

Comments

  1. wahh... interesting tips...
    teman suka akan tips-tips yang berguna ni.
    tQ bro! yeayy!

    ReplyDelete
  2. jom gi shopping untuk awak. kita pegi minggu depan . HAHAHA.

    ReplyDelete
  3. hahaha... (4umyfans) ini mmg tips2 berguna.. lepas ni nak kena beli buku-buku macam ni la... hehehehe....

    (Jannah) jom2... kita g shopping puas2... hahhaa... jam pon xbeli lagi ni....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts